23. října 2013

Tak trochu jiná

Nina Berry

Originální název: Otherkin
Nakladatelství: ALPress, Klokan
Počet stran: 284
Rok vydání: 2013
Žánr: Fantasy román

Anotace:
Dez je obyčejná slušná holka, která poslouchá rodiče i učitele a snaží se zůstat nenápadná. Teprve až zachrání Caleba ze stříbrné klece, dozví se od něho, jaká opravdu je a co se v ní skrývá. Nyní v Dezině nitru žhne temnota a ani Caleb, ostatní spřízněnci či nepřátelé nemůžou být dost připravení na to, co rozpoutá.




Motiv
Nápad vážně dobrý. Rod "lidí" kteří mají vrozený dar se proměňovat ve zvířata. Rody byly vyvražďovány a teď zbyly jen 5 druhů. Draví ptáci, medvědi, vlci, kočkovité šelmy a krysy. Hlavní hrdinka je poslední z poddruhu tygrů, k tomu je adoptovaná, takže nic netuší. Zajímavé, ale jak to autorka rozebere?
8/10 


Děj
Tak autorka nezklamala a zajímavý motiv naprosto dokonale rozepsala. Kniha má správné dávky napětí, lásky, přátelství a nebezpečí. Když budu pokračovat v tom, což jsem už zmínila v "motivu" tak rody vyvražďoval tvz. Tribunál, proti kterému Dez s přáteli během knihy bojuje. Nechci Vám prozrazovat celý děj, recenze by Vás podle mě měla donutit si knihu přečíst, když se Vám recenze zalíbí :)
Takže děj byl dobře zpracovaný, jen s drobnými kopanci, které se dají přehlédnout.
8/10


Postavy
Postavy stejně jako děj byly dobře rozebrány, tak aby to čtenáři stačilo. Jména postav se nijak nepletla a také jich bylo tak akorát aby to průměrný čtenář stačil vstřebat. Postavu byste sice nedokázali přesně charakterizovat, ale bylo Vám jasné jak zareagují. Postavy se v ději také vyvíjeli, hlavně ukazovali, že mají charakter a člověk se s nimi dokázal dokonale ztotožnit!
9/10


Prostředí
Tady opět jen samá chvála. Někomu by sice mohlo přijít nedostatečné, ale musím se přiznat, že mě popis prostředí nikdy nebavil a často jsem ho přeskakovala, ale tady byl dostatečně krátký abych ho nepřeskočila a zároveň dobře popsal místo kde se děj odehrával, takže čtenář neměl problém s představováním.
10/10

Konec
Závěr knihy se povedl, nejspíš bude následovat pokračování, ale kdo ví, nikde nebylo napsáno, že bude další díl. Odvozuji to z velmi otevřeného konce, ale třeba další díl nebude kdo ví, snad jen autorka a i ta může být na vážkách :)
Ale konec jako takový byl dobrý, vyřešili se všechny zápletky, postavy se vyjasnili, zlí byli poraženi, ale i tak mi tam něco chybělo, ale možná jen zbytečně rejpu :D
8/10

Čtivost
Tady se toho také nedá moct vytknout, kniha byla za den přečtená. Je poutavá a jen nedobrovolně jsem se od knihy odtrhávala kvůli škole a dalším zbytečnostem ;)
9/10


Celkové skóre 8,8/10
Knihu bych se určitě přečetla znova.  Námět se mi opravdu líbil, dneska je většina fantasy knih na jedno brdo, upíři nebo vlkodlaci, momentálně vyhrávají na všech frontách. Fantasy knihy mám opravdu ráda, věřím že na tom světě je něco víc než my (nemějte mě za blázna, ale podle mě je arogantní a pošetilé myslet si, že nic víc není) a díky téhle knize se zase na nějakou dobu koukat po lidech, jestli na nich není něco divného :D Jo,jo už jsem asi trochu za blázna, ale no stress :D
Knihu doporučuji pro čtenáře nad 13 let, ale je mi jasné, že mě nikdo nebude brát vážně a desetileté holky budou dychtivě otáčet stránky.. :)


Tak tím bych ukončila svojí první recenzi. Snad jsem na nic nezapomněla a Vy se sem co nejdřív vrátíte pro další recenzi :)

Žádné komentáře:

Okomentovat