29. října 2013

Zelená jako Smaragd


Kerstin Gierová


Originální název: Smaragdgrün - Libe geht durch alle Zeiten
Žánr: Fantasy, Román pro dívky
Počet stran: 416
Série: Drahokamy 
Díl: 3.
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013

Anotace:
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Giodenovo vyznání lásky bylo pouhou faškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane naprsto nepochopitelného a Gwendolynin svět je vzhůru nohama. Ji i Giodeona čeká dech beroucí úprk do minulosti a taky manuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit... (pozn. Xemerius se obává, že nikoliv)



Motiv
Závěrečný díl, tak co by mohlo být hlavním motivem? Ty, které napadlo, že ukončení celé série, vyřešení všech záhad, tak ti mají, bohužel, naprostou pravdu. 
9/10


Děj
V téhle knize byl děj asi určitě nejkomplikovanější, autorka si připravila velmi těžký úkol, vzhledem k tomu, kolik toho musela v třetím díle vyřešit. Nejen ukončit děj jako takový, ale vyřídit všechny vzkazy, které měli být vyřešeny, praštit ty, kteří už byli praštěni (ano mluvím o Gideonovi). Třetí byl velmi zamotaný, slabší čtenář by se mohl v ději i ztrácet, já problém neměla :)
10/10


Postavy
Myslím si, že většina postav došla k takovému vyvrcholení. Všichni se nakonec vybarvili, ať dobře či zle. Na nikoho se nezapomnělo, nikdo nebyl vystrčen. Je těžké napsat ještě něco, když Vám nechci prozradit konec děje! Snad mi to odpustíte :)
10/10


Prostředí
A opět se tento díl ukázal jako nejsložitější. Popsat prostředí na plese rodiny Pimplebottomových muselo být velmi těžké. ale Kerstin se ničeho nezalekla a ples popsala do všech podrobností, možná až moc podrobně, ale to jí vyčítat nebudeme! Jinak se postavy nevydávají do neznámého prostředí, naopak se vrací tam, kde už byly.
Takže za mě je to:
10/10


Konec
Sakra, jak mě bylo líto, že už knížka končí, ale možná je lepší, když se napíše takhle dobrý konec, než aby série pokračovala připitomnělými zápletkami, jak se to občas stává.. Konec jako posledních 20-30 stran byl opravdu dobrý. Propracovaný, pro mnohé z nás nečekaný a za mě řeknu, že byl i docela emotivní (slzička ukápla!) Ale kdybych mohla autorce trošku poradit, doporučila bych jí konec víc rozvést, třeba jen do prologu, ale trochu nás obeznámit, co zamýšlela s postavami dále, jak si máme představit, jejich následující život. Nechala to opravdu až moc otevřené.
9/10


Čtivost
Bohužel až moc dobrá, stačilo mi jedno krátké odpoledne a knížka je přečtená :D Snad nejsem jediná s takovými problémy ;) Sérii už čtu podruhé, ale dech jsem tajila pořád stejně :D
Konec mě pak také donutil hodně přemýšlet. Jak to Gwendolyn zvládne, kolik toho museli Paul a Lucy obětovat.. Prostě správná kniha! Příběh, který mě pak nedonutí přemýšlet, nadávat nad koncem, nebo jakkoliv jinak reagovat neshledávám tak dobrým, protože na mě nezapůsobil.. Jsou knihy, které jsem přečetla v lednu a ještě teď přemýšlím o tom jak blbě skončili!
Navíc myslím, že tuhle knihu se s radostí přečtu i za rok, možná i dřiv!
10/10


Celkové hodnocení 9,6/10
Myslím, že hodnocení naprosto odpovídá, kniha je opravdu skoro na 10 hvězdiček, ale jsou tak malé kazy, díky kterým na 10 nedosáhne. Chybičky v téhle knize ale jsou tak malinké, že bych knihu bez váhání doporučila všem, které znám (dobře kluky bych asi vynechala :D) , ale jinak všechny. Myslím, že by se mohli líbit i starším generacím, třeba aby pochopily, jak my mladí, přemýšlíme. Takže pokud jste zatím nezačli číst, rozhodně se do toho pusťte! Zklamaní nebudete!

Žádné komentáře:

Okomentovat