24. ledna 2014

Za zrcadlem

Alina Bronsky

Originální název: Spiegelkidn
Žánr: YA, Fantasy román
Série: Za zrcadlem; # 1
Počet stran: 272
Rok vydání: 2013; CooBoo

Anotace:
Má dar. Pronásledují ji. Je tvoje matka. A kdo jsi ty? V životě patnáctileté Juli má všechno svá pravidla. Vybočovat je nebezpečné, kdo neodpovídá normě, toho sledují. Ale pak Julina matka zničehonic beze stopy zmizí a její otec se třese strachy. Juli postupně začne odhalovat všechna rodinná tajemství: Máma je jedna z mála víl, kterých se společnost Normality obává. Má totiž zvláštní schopnosti. Je Juli taky taková? Společně se svou novou kamarádkou Ksy a jejím bratrem Ivanem se vydá pátrat – po zmizelé matce, po zakázaném vílím světě a po pravdě o sobě samotné.


Příběh
Příběh se odehrává v jiné realitě, všechno musí být ťip ťop a ti co vybočují jsou vyloučeni ze společnosti. Juli, je přesně taková "normální" dívka, kouká přesně před sebe, neptá se, dělá to, co se jí řekne, tedy až do doby, kdy jí zmizí matka. Juli zaráží, že s tím nikdo nic nedělá a snaží se zjistit proč. Její maminka je to tiž skutečná víla, v té společnosti je to horší než ti klasičtí vyděděnci. Juli se jí snaží najít a odhalit svět víl,
který je moc dobře skrytý. Navíc do její školy přijde nová holka Ksy, která není jako ostatní a s Juli se skamarádí. Vzájemně si s Juli pomáhají a snaží se najít Julinu maminku, ale není to zas až tak jednoduché..

Styl & Čtivost
Kniha je ve všech ohledech průměrná. Délka i čtivost. Kupodivu mě do sebe moc nevtáhla. Nenastal takový ten klasický případ, kdy musím myslet hlavně na knihu, když už jí nemůžu číst. Odkládala jsem jí bez těžkého srdce, ale zase mě nechápejte špatně! Kniha byla neuvěřitelně čtivá otočíte první stránku, pak jste na straně 150 a než se stačíte rozhlédnout už se blížíte ke konci na straně 225. Možná to zní trochu zmateně, ale snad mě chápete, kniha se čte báječně, jen tam nejsou stránky, kde tajíte dech..

Dojmy
Jak jsem řekla, Za zrcadlem je lehce nadprůměrná kniha. Možná se na ní měla moc velká očekávání. Všude jí vychvalovali a já si představila něco až moc úžasného.. :) Kniha se četla dobře, né že ne, ale zážitek jsem z toho moc neměla.. Navíc mě trochu zarazila ta alternativní realita.. To jsem vážně nečekala, měla jsem pocit, že někde byla reklama typu "víly ve skutečném světě" a on to byl tak nějak jiný svět. Navíc mi kniha nepřišla ani moc akční i když tam o to byla snaha. Zápletka mi přišla děsně průměrná a už před půlkou knihy jsem věděla, kde se matka schovává. Asi už jsem přečetla moc kniha a zápletky odhalím už moc jistě.. 

Hodnocení & Doporučení
I přes jaksi vlažnou recenzi, knihu rozhodně doporučuju :) Já měla přemrštěné nároky a zápletka mi byla jasná, ale to neznamená, že si jí nikdo jiný už neužije. Navíc je to první díl a třeba se to ještě rozjede, druhý díl si přečtu určitě. Takže knihu hodnotím jako 7,5/10 a doporučuji ji všem dívkám, které si chtějí při čtení hezky oddechnout a přečíst si hezkou zajímavou knížku.  Asi knize nedělám moc dobrou reklamu, ale mě kniha prostě tolik nedostala, ale Vám ostatním přeju spoustu nadšení při jejím čtením! :)

Takže se mějte fanfárově! :) A nezapomeňte číst a sledovat Bookoholic's life :) Uděláte mi děsnou radost!

Žádné komentáře:

Okomentovat