11. června 2014

Past


Autor: Lauren DeStefano
Originální název: Whiter (The Chemical Garden triology)
Žánr: YA, dystopie, román
Série: Zahrada nesmrtelnosti, #1
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012, Teen Fortuna


Anotace:
Co kdybyste se dozvěděli, kdy – na den přesně – zemřete?
Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře.
 Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk – chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty…


Příběh:
Žijeme ve světě, kde je svět zničen a zbyla nám jen Amerika. Lidstvo se pomalu blíží k zániku. Jsou zde příslušníci první generace, která je naprosto odolná vůči nemocím, ale toto hra s geny způsobila, že všichni jejich potomci a potomci jejich potomků zemřou dřív, než začnou skutečně žít. Mužům je souzeno zemřít v 25 letech a ženy umírají už o 5 let dřív. Dokážete si představit, že to nevyvolává moc pozitivní energie. Zem je v
troskách, ale stále ještě funguje. Rien, naše hrdinka, je unesena náhončími a je nucena se provdat za jednoho zbohatlíka. Jenže s ní se za pohledného Lindena provdají ještě další dvě dívky. Z chudých poměrů se Rein vyšvihne do nejvyšší vrstvy, ale ona není vůbec šťastná. Její nový tchán nahání strach a provádí zvláštní experimenty. Spolumanželky jí občas lezou na nervy a manžel taky není často ideální. Ale nejvíc chce domů zas svým bratrem dvojčetem Rowanem, o kterého má obrovský strach. Navíc se Rien zamilovala do sluhy Gabriela, který k ní cítí to samé, co ona k němu. První díl zahrady nesmrtelnosti se točí okolo životu v přepychu, vztahy mezi všemi v domě a strachem o své milované.


Styl & Čtivost
Tato kniha mě skutečně dostala. Byla velmi realistická, což považuji za důležité u všech knih. Z pohádek už jsem přeci jen vyrostla. A to tato kniha opravdu splňuje. U ničeho jsem si neřekla, že je to naprosto nereálné aby udělala tohle, aby tohle cítila... Každý čin byl odůvodněný a dával smysl. To samé platí o citech v této knize. Ze stránek cítíte pocity postav, které k Vám promlouvají. Nabíhá Vám husí kůže, tečou Vám slzy po tváři a cítíte hněv. Nejednou jsem postavám nadávala, za jejich chování (kupodivu ne, hlavní hrdince). Past Vás dozajista lapí a nepustí. Knihu jsem přečetla za jedno odpoledne, doslova jedním dechem, ani záložku jsem nepotřebovala! :)

Dojmy
Jak už jsem řekla, kniha mě naprosto dostala. Rein je velmi sympatická hrdinka i když občas nejedná správně, podle našich měřítek. Ale jako postava se mi moc líbila a to samé platí o ostatních postavách. Sem tam mě nějaká vytáčela do nepříčetnosti, ale nemůžu říct, že bych je nechápala. V podání autorky všechny postavy jednaly logicky a úměrně situaci. A jak působí celá kniha? Prostě WOW! Párkrát jsem si dokonce zabrečela. Musím podotknout, že to jej jedna z knih, které doopravdy vlastním (převážně si je půjčuji v knihovně) a když jsem dočetla první díl, další den jsem si koupila díl druhý. Až takto mě tyto knihy uchvátily. A to chce obdiv, jsem celkem náročný čtenář... 



Hodnocení & Doporučení
Takže další recenze se pomalu blíží ke konci. Zbývá mi jen ohodnotit tuto úžasnou knihu. Musím říct, že takhle dobrou knihu už jsem poměrně dlouho nečetla! Napínavá, vášnivá, plná emocí. Příběh byl srozumitelný a skvěle se četl tudíž hodnotím 5* z 5. Tato kniha si nižší hodnocení rozhodně nezaslouží... 
A doporučila bych jí dívkám +/- nad 14 let. Rozhodně to je skvělý dárek pro všechny čtenářky. Je zde od všeho něco. Trocha pátraní, spoustu napětí, láska. Navíc je kniha i vzhledově velmi povedená, (Shodly jsme se na tom i s mamkou a to mezi sebou máme 30 let) takže jako dárek opravdu ideální volba. Lauren DeStefano je rozhodně nadějná autorka a její sérii bychste neměli přehlédnou, pokud si chcete říkat bookoholic! :)



Tímto bych se chtěla omluvit za svou neaktivitu, však to znáte. Zkouškové období, málo času... Slibuji pracuji na zlepšení! Jinak přeji všem hezký zbytek dne a potkáme se u další recenze!

Žádné komentáře:

Okomentovat